Dit nieuwsbericht is niet actueel.

Bericht voor lokale handelaars

De afgelopen dagen zijn de gemeentediensten druk in de weer geweest om het oude postgebouw om te bouwen naar een gemeentelijke pakketjesdienst.

Met deze tijdelijke dienstverlening wil de gemeente haar ondernemers/handelaars ondersteunen in het verdelen van pakketjes tijdens de huidige coronamaatregelen.

Het oude postkantoor (Boomstraat 46, 2880 Bornem) is elke werkdag open van 14 tot 16 uur. Tijdens deze openingsuren kan jij als handelaar je pakket komen afgeven voor thuislevering of voor afhaling door de klant. Deze keuze moet bekend gemaakt worden bij afgifte van het pakket. Na registratie d.m.v. het document in bijlage kan je gebruik maken van onze pakjesdienst.

Je afgeleverde pakketten worden in de mate van het mogelijke de volgende werkdag rondgebracht binnen Bornem. De pakketjes waar de optie ‘afhaling door de klant’ gekozen werd, kunnen elke werkdag afgehaald worden tussen 14 tot 16 uur aan het loket.

De gemeente is geen professionele leverdienst en daarom vragen we om het bijgevoegde document (Afstand van verhaal) in te vullen en terug te sturen naar economie@bornem.be.  Een ondertekende versie zal vervolgens terug bezorgd worden. Belangrijk: dit document moet in orde zijn voor de aangifte van het eerste pakket.

Onze pakketjesdienst gaat dus als volgt te werk:

  1. Als je gebruik wil maken van de pakjesdienst moet je het document (Afstand van verhaal) in bijlage invullen en mailen naar economie@bornem.be vooraleer je je eerste pakket kan aanbieden in het oude postgebouw.
  2. Wanneer een klant iets online bestelt bij jou, kan deze ervoor kiezen om dit pakket te laten leveren door de pakjesdienst. Daarnaast kan je ook de keuze geven aan de klant om het op te halen in het oude postgebouw (Boomstraat 46,2880 Bornem) van maandag tot vrijdag tussen 14 en 16 uur.
  3. Vervolgens bied je het pakket aan het loket aan tijdens de openingsuren. Lukt het je niet om tussen 14 en 16 uur langs te komen? Dan kan je je pakket ook tijdens de werkweek afgeven aan de balie van CC Ter Dilft tussen 18 en 22 uur. Hierover vind je meer info terug in bijgevoegd document (Afgifte bij CC Ter Dilft).
  4. Voorwaarden voor afgifte:
    • Het pakket moet stevig en deftig verpakt zijn.
    • Op het pakket moeten minstens volgende zaken staan:
      • Voornaam en naam ontvanger
      • Adres ontvanger
      • Keuze voor ophaling of thuislevering
    • Het pakket moet volgende limieten respecteren:
      • Maximaal gewicht = 15 kilogram
      • Maximale afmetingen = h 25 cm x l 50 cm x b 35 cm
    • Indien het pakket niet voldoet aan één van bovenstaande normen, zal het pakket niet aangenomen worden.
  5. Bij afgifte wordt er in drievoud een ontvangstdocument ingevuld.
    • Dit ontvangstdocument wordt beschikbaar gesteld op de gemeentelijke website. Gelieve dit document al 3 keer ingevuld mee te brengen voor een vlotte afhandeling.
  6. Na afgifte van het pakket wordt het in de mate van het mogelijke de volgende werkdag rondgebracht in Bornem of beschikbaar gehouden voor afhaling tijdens de openingsuren van het loket.
  7. Het ontvangstdocument zal na levering/ophaling verwerkt worden en terug aan jou bezorgd worden ter bevestiging (de medewerker van de gemeente zal hiervan een foto bezorgen via mail of WhatsApp).

Vanaf donderdag 26/11/2020 starten we dit initiatief op. We evalueren dit proces de komende dagen en sturen indien nodig bij. Heb je opmerkingen of ideeën om onze dienst te verbeteren? Mail ze dan naar economie@bornem.be.

Op donderdag 26/11/2020 activeren we om 14 uur het nummer 0499 55 79 33. Hierop kan je elke werkdag terecht met eventuele vragen tussen 14 en 16 uur.

Dit initiatief is opgezet om de lokale ondernemers van Bornem te ondersteunen en om een steentje bij te dragen bij het verdelen van pakketjes aan de inwoners van Bornem die lokaal kopen. Het is een tijdelijke dienstverlening tijdens corona. In functie van de geldende coronamaatregelen zal er telkens bekeken worden of deze dienstverlening nog zinvol is.

Met vriendelijke groeten

Gemeente Bornem

Gepubliceerd op 25 nov 2020
Nieuwsoverzicht
Pakje

Meer info

adres
Hingenesteenweg 132880 Bornem
Stratenplan
Wegbeschrijving
Tel. tel.
03 890 69 00
e-mail
economie@bornem.be

Openingsuren

Vandaag:9 tot 12 uur en 13.30 tot 19 uur

Enkel op afspraak tussen 9 en 12 uur van maandag t.e.m. vrijdag. Op woensdag ook tussen 13.30 en 19 uur.

Lees meer artikels over

Deel deze pagina