Nieuw digitaal loket

Vanaf 4 januari 2021 starten we met een vernieuwde en verbeterde dienstverlening in de vorm van een nieuw e-loket voor formulieren en attesten.

Onderzoek wijst uit dat hoe langer hoe meer burgers hun documenten willen aanvragen via een website. Zeker in coronatijden is het handig als mensen zich niet nodeloos naar het gemeentehuis hoeven te verplaatsen om een bepaald attest aan te vragen.

Het vorige e-loket waarmee we werkten werd maar matig gebruikt. Dit was te wijten aan het feit dat de aanlevertijd van documenten vaak nog te lang en de procedure te omslachtig was. Zo gebeurde het soms dat documenten wel digitaal aangevraagd werden, maar dat ze een week later pas met de post bezorgd werden, enz. Met dit nieuwe platform zijn die problemen van de baan en kan de burger in enkele minuten een attest, akte of document zelf downloaden. De tussenkomst van de medewerkers zelf in dus niet meer vereist of is zeer beperkt. Enkel voor oudere documenten die ad hoc nog gedigitaliseerd moeten worden, is nog een inhaalbeweging nodig en zullen onze medewerkers nog manueel moeten tussenkomen.

Deze nieuwe tool is volledig mobile responsive. Dit wil zeggen dat de formulieren en andere elementen zich aan de grootte van het scherm aanpassen voor een optimale gebruikservaring. De burger kan zich via Itsme ook eenvoudig mobiel aanmelden. Voor de burgers zelf verandert er weinig. Zij kunnen gewoon surfen naar www.bornem.be en via het e-loket hun aanvraag doen. Indien de aanvraag volledig is en er hoeft geen transactie door ons te gebeuren, krijgen ze het document automatisch binnen in hun aanvraag in het e-loket.

Gepubliceerd op 23 dec 2020
Nieuwsoverzicht
pc

Meer info

adres
Hingenesteenweg 132880 Bornem
Stratenplan
Wegbeschrijving
Tel. tel.
03 890 69 00
e-mail
burgerzaken@bornem.be

Openingsuren

Vandaag:9 tot 12 uur en 13.30 tot 19 uur

Enkel op afspraak tussen 9 en 12 uur van maandag t.e.m. vrijdag. Op woensdag ook tussen 13.30 en 19 uur.

Deel deze pagina