Dit nieuwsbericht is niet actueel.

Kan jij wat hulp gebruiken bij het invullen van je belastingsbrief?

De FOD Financiën helpt jou telefonisch of tijdens de zitdag op 23 juni in CC Ter Dilft.  

Vergeet trouwens niet om je papieren aangifte tegen 30 juni te bezorgen. Online heb je tijd tot 15 juli. Meer info hierover vind je via www.myminfin.be

TELEFONISCHE HULP

Bel vanaf 18 mei naar het onthaalnummer van het gemeentehuis, 03 890 69 00.

Onze onthaalmedewerkers noteren jouw gegevens en nadien contacteert de FOD Financiën jou om je belastingaangifte verder aan te vullen. Indien nodig wordt een afspraak gemaakt op een fysieke locatie in één van de kantoren van de FOD, maar in erg veel gevallen kan alles telefonisch geregeld worden. Deze vorm van telefonische dienstverlening heeft veel voordelen. Je hoeft niet aanwezig te zijn op een specifieke dag en tijdstip, je doet dit helemaal wanneer het jou past!  

ZITDAG

Kom je toch liever ter plekke bij een medewerker die jou door je aangifte loodst? Dan kan je op donderdag 23 juni terecht op de zitdag van de belastingen in cultuurcentrum Ter Dilft. Maak een afspraak vanaf 18 mei. Ook dit jaar verlopen de zitdagen uitsluitend op afspraak. Op die manier wil de FOD Financiën lange wachtrijen vermijden.  

Hoe maak ik een afspraak? 

Je bent verplicht vooraf een afspraak te maken via het onthaal van het gemeentehuis, tel. 03 890 69 00. 

  • vanaf 18 mei
  • maandag tot vrijdag van 9 tot 12 uur  en van 13 tot 16 uur (op woensdag tot 19 uur)

Je krijgt een datum en uur toegewezen van de onthaalmedewerker, die jouw naam noteert op de afsprakenlijst. In juni kom je op de afgesproken datum en uur naar zaal 1 van cultuurcentrum Ter Dilft. 

Kan ik meerdere afspraken maken? 

Per afspraak plant de FOD Financiën twaalf minuten. Dat moet volstaan om je belastingbrief in te vullen. Wil je graag ook de belastingbrief van je partner (niet-getrouwd of wettelijk samenwonend) of andere familieleden laten invullen, dan moet je verschillende afspraken na elkaar maken. Vermeld dit zeker als je telefonisch je afspraak maakt, want de medewerkers van de FOD zijn daar heel streng in.  


Doe je een aangifte voor een andere persoon?

Dan heb je een volmacht en een kopie van de identiteitskaart van deze persoon nodig. De volmacht vind je hieronder of kan je vooraf verkrijgen aan de balie van het gemeentehuis.  

Belangrijk:  PIN-code van eID nodig 

Om je aangifte te kunnen invullen, heb je je PIN-code van je elektronische identiteitskaart nodig. Breng die dus zeker mee. Ben je je PIN-code vergeten? Dan kan je  een nieuwe aanvragen bij onze dienst burgerzaken. Hou er rekening mee dat het ongeveer twee weken duurt voor je nieuwe PIN-code actief is. 

Gepubliceerd op 17 mei 2022
Nieuwsoverzicht
belastingen

Meer info

adres
Hingenesteenweg 132880 Bornem
Stratenplan
Wegbeschrijving
Tel. tel.
03 890 69 16
e-mail
burgerzaken@bornem.be

Openingsuren

Vandaag:9 tot 12 uur

Enkel op afspraak tussen 9 en 12 uur van maandag t.e.m. vrijdag. Op woensdag ook tussen 13.30 en 19 uur.

Ook telefonisch bereikbaar tussen 13.30 en 16 uur op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. 

Deel deze pagina