Zelf iets organiseren?

Sinds 1 juni 2014 heeft gemeente Bornem een 'evenementenloket'. De werking van een evenementenloket moet het de organisatoren veel gemakkelijker maken in het aanvragen van hun activiteit. De organisator moet maar op één plaats een aanvraag voor materiaal, geluid, toelating.... doen en krijgt ook één gebundeld antwoord terug.

Wanneer doe je een aanvraag via het evenementenloket?

  • Wanneer de volledige activiteit of een gedeelte ervan plaatsvindt op het openbaar domein
  • Wanneer je gemeentelijk materiaal wilt ontlenen
  • Wanneer je luider muziek wil spelen dan 85 decibel
  • Wanneer je een straat, plein, parking tijdelijk wenst af te sluiten of parkeervrij te maken
  • Wanneer je vuur wil gebruiken
  • Wanneer je meer dan 800 mensen verwacht
  • Wanneer het gaat om een buurt- of straatfeest

Een aanvraag doe je best digitaal via het evenementenloket. Heb je toch nog vragen? Dan kan je steeds terecht op het nummer 03 890 69 08 of via e-mail evenementen@bornem.be.