Inhoud
De gemeenten Puurs-Sint-Amands en Bornem slaan de handen in mekaar om digitaal kwetsbare burgers te ondersteunen met de DigiKar. Met deze bestelwagen trekken drie digicoaches door Klein-Brabant om inwoners met digitale vragen verder te helpen.
Voorwaarden
Iedereen met een digitale (of andere) vraag is welkom!
Procedure
De DigiKar houdt op regelmatige basis halt in verschillende woonkernen. Omwonenden worden via flyers in de brievenbus op de hoogte gebracht van de komst van de kar.
Waar kom je de Digikar tegen?
Maandag 28 oktober
voormiddag Bornem Markt - namiddag Bornem Tijpelwijk
Dinsdag 29 oktober
voormiddag Mariekerke (kerk- Kouterplein) - namiddag Branst kerk
Maandag 4 november
voormiddag Wintam kerk - namiddag op afspraak
Dinsdag 5 november
voormiddag Hingene Car Park (over parking Spar) - namiddag op afspraak
Dinsdag 12 november
voormiddag Eikevliet parking Karel Suykensstraat - namiddag op afspraak
Maandag 18 november
voormiddag Buitenland - namiddag op afspraak
Dinsdag 19 november
voormiddag Weert Binnendijkstraat 12 - namiddag op afspraak
Maandag 25 november
voormiddag Bornem Tijpel - Houtenmolenstraat - op afspraak
Dinsdag 26 november
voormiddag Mariekerke kerk - Kouterplein - namiddag op afspraak
Maandag 2 december
voormiddag Bornem Markt - namiddag op afspraak
Dinsdag 3 december
voormiddag Branst kerk - namiddag op afspraak
Maandag 9 december
voormiddag Wintam kerk - namiddag op afspraak
Dinsdag 10 december
voormiddag Hingene Car Park ( over parking Spar) - namiddag op afspraak
Maandag 16 december
voormiddag Bornem Markt - namiddag op afspraak
Dinsdag 17 december
voormiddag Eikevliet parking Karel Suykensstraat - namiddag op afspraak
Kostprijs
De dienstverlening van de DigiKar is gratis.
Meer info
De DigiKar is een uitgeruste bestelwagen waarmee de digicoaches regelmatig te zien zullen zijn in één van de 16 woonkernen van Klein-Brabant.
Aan boord van de DigiKar hebben de digicoaches alles wat ze nodig hebben om onze burgers digitaal verder te helpen:
de digitale middelen zoals een laptop en smartphone om iets te kunnen tonen;
de nodige kennis om allerhande vragen te beantwoorden;
de goesting om verder te zoeken bij complexere problemen.
Het DigiKar-project loopt tot eind 2025. Ook andere vragen zijn trouwens welkom bij de Digicoaches. Zij verwijzen de inwoners meteen door naar de juiste (gemeentelijke) dienst.