DigiKar

Inhoud

De gemeenten Puurs-Sint-Amands en Bornem slaan de handen in mekaar om digitaal kwetsbare burgers te ondersteunen met de DigiKar. Met deze bestelwagen trekken drie digicoaches door Klein-Brabant om inwoners met digitale vragen verder te helpen.

Voorwaarden

Iedereen met een digitale (of andere) vraag is welkom!

Procedure

De DigiKar houdt op regelmatige basis halt in verschillende woonkernen. Omwonenden worden via flyers in de brievenbus op de hoogte gebracht van de komst van de kar.

Waar kom je de Digikar tegen?

Maandag 28 oktober
voormiddag Bornem Markt - namiddag Bornem Tijpelwijk

Dinsdag 29 oktober
voormiddag Mariekerke (kerk- Kouterplein) - namiddag Branst kerk

Maandag 4 november
voormiddag Wintam kerk - namiddag op afspraak

Dinsdag 5 november
voormiddag Hingene Car Park (over parking Spar) - namiddag op afspraak

Dinsdag 12 november
voormiddag Eikevliet parking Karel Suykensstraat - namiddag op afspraak

Maandag 18 november
voormiddag Buitenland - namiddag op afspraak

Dinsdag 19 november
voormiddag Weert Binnendijkstraat 12 - namiddag op afspraak


Maandag 25 november
voormiddag Bornem Tijpel - Houtenmolenstraat - op afspraak

Dinsdag 26 november
voormiddag Mariekerke kerk - Kouterplein - namiddag op afspraak

Maandag 2 december
voormiddag Bornem Markt - namiddag op afspraak

Dinsdag 3 december
voormiddag Branst kerk - namiddag op afspraak

Maandag 9 december
voormiddag Wintam kerk - namiddag op afspraak

Dinsdag 10 december
voormiddag Hingene Car Park ( over parking Spar) - namiddag op afspraak

Maandag 16 december
voormiddag Bornem Markt - namiddag op afspraak

Dinsdag 17 december
voormiddag Eikevliet parking Karel Suykensstraat - namiddag op afspraak





Kostprijs

De dienstverlening van de DigiKar is gratis.

Meer info

De DigiKar is een uitgeruste bestelwagen waarmee de digicoaches regelmatig te zien zullen zijn in één van de 16 woonkernen van Klein-Brabant.

Aan boord van de DigiKar hebben de digicoaches alles wat ze nodig hebben om onze burgers digitaal verder te helpen:

  • de digitale middelen zoals een laptop en smartphone om iets te kunnen tonen;

  • de nodige kennis om allerhande vragen te beantwoorden;

  • de goesting om verder te zoeken bij complexere problemen.

Het DigiKar-project loopt tot eind 2025. Ook andere vragen zijn trouwens welkom bij de Digicoaches. Zij verwijzen de inwoners meteen door naar de juiste (gemeentelijke) dienst.