Hoe kandidaat stellen?

De lijsttrekker van een kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen dient uiterlijk op 14 september 2024 om 16 uur een voordrachtsakte in bij de voorzitter van het gemeentelijk hoofdbureau. Dat gebeurt voor het eerst volledig digitaal. De voordrachtsakte moet ondertekend zijn door een aftredend raadslid of een minimum aantal kiezers.

Het stappenplan vind je terug op hoe kandidaat stellen en in het filmpje onderaan.

De voorzitter van het gemeentelijk hoofdbureau deelt de gemeenteraadskiezers van de gemeente BORNEM mee dat de voordrachten van kandidaten digitaal kunnen worden ingediend vanaf woensdag 4 september 2024 om 9 uur tot zaterdag 14 september 2024 om 16 uur. De lijsttrekker van de kandidatenlijst moet de voordracht indienen met de webtoepassing op www.vlaanderenkiest.be.

Op zaterdag 14 september 2024 vanaf 9 uur neemt de voorzitter officieel kennis van de digitaal ingediende voordrachtsakten door een ontvangstbevestiging te sturen. De voorzitter neemt eventuele bijlagen op papier die niet digitaal samen met de voordrachtsakte zijn ingediend, in ontvangst op zaterdag 14 september 2024 van 9 uur tot 12 uur en van 13 uur tot 16 uur, op het volgende adres: GEMEENTEHUIS BORNEM – HINGENESTEENWEG 13 – 2880 BORNEM

Voordrachtsakten die na zaterdag 14 september 2024 om 16 uur worden ingediend, zijn niet ontvankelijk.

Documenten